Skip to main content

ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΤΟ MARKETING ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ;


Το marketing και η στρατηγική δεν είναι ένα κουτί γεμάτο με τεχνάσματα και κόλπα όπως νομίζουν αρκετοί επαγγελματίες. Είναι αναλυτική σκέψη και ενεργοποίηση των επιχειρησιακών πόρων της εταιρίας για την επίτευξη ενός στόχου. Το marketing έχει να κάνει με την διάγνωση των αναγκών των πελατών και παράλληλα την αξιοποίηση όλων των δυνάμεων της εταιρίας ώστε αυτές να καλυφθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτό θα οδηγήσει στην ικανοποίησή και στην αφοσίωσή των πελατών. (customer loyalty). Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι οι έρευνες δείχνουν ότι το 80% των νέων επιχειρήσεων σταματούν να υφίστανται στα πρώτα 5 χρόνια λειτουργίας τους. Οι παράγοντες που συνδυαστικά συμβάλλουν και επηρεάζουν το αποτέλεσμα αυτό είναι πολλοί. Σε λίγες γραμμές αναφέρουμε:
  • Tην έλλειψη γνώσεων οργάνωσης και διοίκησης.
  • Την έλλειψη σχεδίου marketing ή business plan για την επιχείρηση.
  • Την έλλειψη εταιρικής κουλτούρας, επικοινωνίας και φιλοσοφίας με βάση το marketing
  • Τις λάθος επιλογές διάθεσης του budget της εταιρίας
  • Την έλλειψη «ηγέτη», οράματος και πάθους για επιτυχία.
  • Την περιορισμένη γνώση εργαλείων marketing για την προώθηση των προϊόντων-υπηρεσιών της εταιρίας
  • Την έλλειψη καινοτομίας
  • Την έλλειψη στοιχείων διαφοροποίησης σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
  • Την έλλειψη νέας γνώσης και επιμόρφωσης των ανθρώπινων πόρων της επιχείρησης.
  • Εξωτερικούς παράγοντες (Τοποθεσία καταστήματος, Οικονομική κατάσταση κλπ)
Σήμερα σε ένα τόσο δύσκολο και ανταγωνιστικό περιβάλλον δεν υπάρχουν «βελάκια» που να μας δείχνουν το δρόμο προς το μέλλον ή το πώς μπορούμε να κόψουμε δρόμο για να φτάσουμε γρηγορότερα στο προορισμό μας.

Η έννοια «δρόμος» είναι γραμμική και η γραμμική σκέψη είναι άχρηστη σε ένα κόσμο μη γραμμικό, πολυδιάστατο. Κάθε φορά η στρατηγική θα πρέπει να προσαρμόζεται στις απρόβλεπτες καταστάσεις ενός κόσμου αλληλεξαρτήσεων και αλλαγών. Οι επιχειρήσεις πλέον πέρασαν από το γνωστό μονοπάτι, στο άγνωστο. Από την terra firms (στέρεα γη) στην terra incognita (άγνωστη γη).
Πριν κάποια χρόνια οι Ιάπωνες εστίαζαν όλη τους την στρατηγική και το marketing στην τελειοποίηση της ποιότητας. Σήμερα αλλάζουν την στρατηγική τους και προσπαθούν να πρωτοπορούν με νέα προϊόντα, νέα μοντέλα, καινοτομίες. Θέλουν να είναι ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές τους. Προσπαθούν να επινοήσουν το μέλλον, να το φανταστούν και να το χτίσουν. Γι΄αυτό το λόγο απαιτείται ένα προσχέδιο, ένα πλάνο, χρειάζεται marketing & στρατηγική.
Διαβάστε τη συνέχεια εδώ :

Comments