Skip to main content

Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ





Η τιμή και ο τρόπος παρουσίασης της από μια επιχείρηση πολλές φορές είναι καθοριστικός παράγοντας για τη λήψη απόφασης αγοράς από το  καταναλωτικό κοινό. Το πως η επιχείρηση θα αναγράψει την τιμή πάνω σε ένα φυλλάδιο, σε μια αφίσα, σε μια βιτρίνα, έχει μεγάλη σημασία για το καταναλωτή.


Η ψυχολογική τιμολόγηση σχετίζεται άμεσα ακόμα και με τον τρόπο που ο πωλητής θα αναφέρει την τιμή σε ένα πελάτη. Ο τρόπος αναγγελίας της τιμής σε σχέση με τις λέξεις που θα χρησιμοποιηθούν, την γλώσσα του σώματος και την ένταση-χροιά της φωνής έχει βαρύνουσα σημασία στην απόφαση αγοράς γιατί διεγείρει συναισθήματα.

Η κατανόηση της ψυχολογίας των καταναλωτών είναι αντικείμενο μελέτης πολλών επιστημών και αποτελεί ένα τεράστιο κομμάτι στην πώληση. Οι επιστήμονες μιλούν για συμπεριφορική ψυχολογία (behavioral psychology), ψυχολογία του καταναλωτή, neuromarketing κλπ.

Η Amazon, η οποία είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα πωλήσεων παγκοσμίως και η μεγαλύτερη εταιρία στον κόσμο από την άποψη του κύκλου εργασιών σε πώληση αγαθών και υπηρεσιών μέσω του Διαδικτύου, χρησιμοποιεί τρόπους ψυχολογικής τιμολόγησης.



Η μελέτη των πνευματικών διεργασιών που συντελούνται στο μυαλό και την  συμπεριφορά του καταναλωτή, στα πλαίσια του μάρκετινγκ, βασίζεται σε διαδικασίες αξιολόγησης και λήψης αποφάσεων και άρχισε να ερευνάται από τον  βραβευμένο με Νόμπελ καθηγητή οικονομικών Ale Smitds.

Σύμφωνα με την μελέτη του όσο και αν θέλουμε να πιστεύουμε ότι σκεφτόμαστε ανεμπόδιστα και δρούμε ορθολογικά έχοντας τον απόλυτο έλεγχο στις αποφάσεις μας, είναι εντελώς λάθος. Όλοι οι άνθρωποι επηρεάζονται από τα συναισθήματά τους και τα ένστικτά τους τα οποία οδηγούν στην λήψη της απόφασης αγοράς. Μέσα από ένα μοναδικό τρόπο υποσυνείδητων σιωπηρών συσχετισμών συναισθήματος και λογικής το άτομο οδηγείται σε συγκεκριμένες αποφάσεις.


Διαβάστε την συνέχεια εδώ :

Comments